digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

لنز عکاسی طبیعت

هنگام خرید لنز برای عکاسی در طبیعت سه گزینه وجود دارد یکی لنز های تله فوتو، یکی لنز هایی با رنج فاصله کانونی کوتاه تر و سوم لنز های پرایم هستند. هر کدام از این ها مزایا و معابی خودش را دارد. تقریبا همه بر این باورند که خرید لنز های گران قیمت حرفه ای که کیفیت را در تمان بازه زوم و اپرچر به خوبی حفظ می کند بهتر از لنز های ارزان است. اما نکته قابل توجه در این جا این است که بسیاری از عکاسان طبیعت و منظره تصاویر خود را با اپرچر ƒ/16 و در اخرین زوم ممکن انجام می دهند.

در میان فواصل کانونی مختلف سوپر واید کاربرد بیشتری دارد. اما این به این معنا نسیت که لنز های نرمال و یا تله فوتو کوتاه قادر به ثبت تصاویر زیبا نیستند بلکه در برخی مواقع حتی تصاویری بهتری هم می گیرند. بنابراین انتخاب یک لنز سوپر زوم هوشمندانه است چرا که از واید تا تله فوتو را ساپورت می کند .

استفاده از این لنز ها سوای از هزینه کمتر باعث محافظت بیشتر از سنسور در مقابل گرد و خاک می شود چرا که کاربر نیازی به تویض آن ندارد و در ضمن تنها با یک چرشخ دست فاصله کانونی را هر طور که بخواهد تنظیم می کند.

در مورد اپرچر هم که بیشتر با ƒ/11-ƒ/16 عکاسی خواهید کرد تا عمق میدان بال و تصاویر شرپی را از بکگراند و فورگراند دشاته باشید پس به سرعت شارت هم آن چنان نیازی نخواهید داشت. از طرفی بسیار از لنز های سوپر زوم از واید تا تله فوتو دارای اعوجاج بیشتری هستند ما باز هم این برای برخی از کاربران دراین رشته اهمیت زیادی ندارد. در کل باید لنز را قبل از خریداری با دوربین خود تست کنید تا ببینید چطور عمل می کند.


در قابل یک لنز پرایم با کیفیت در فاصله کانونی خودش از یک تله فوتو که فاصله را دارد پیشی می گیرد. چرا که این لنز ها به طور اختصاصی برای یک فاصله ساخته شده اند. این لنز ها المنت های کمتر و در نتیجه وزن سبکتری دارند. در اخر سرعت شاتر بیشتر و کوچکتر بودنشان آن ها را برای عکاسانی که مسافرت بیشتری می روند مناسب می کند.

با این اوصاف لنز هایی که شاید برای شما بهترین لنز برای عکاسی طبیعت باشند را در زیر آورده ایم:

Sigma 18-250mm ƒ/3.5-6.3 DC OS Macro

Nikon AF-S 70-200mm ƒ/2.8G ED VR II

Canon EF 16-35mm ƒ/2.8L II USM

Nikon AF-S 14-24mm ƒ/2.8G ED

Sony DT 18-250mm ƒ/3.5-6.3

Nikon AF-S 18-200mm ƒ/3.5-5.6G ED VR II

Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD

Canon EF 400mm ƒ/2.8L IS II USM

Canon EF 70-200mm ƒ/2.8L IS USM

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.