digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

معنی اعداد لنز دوربین

معنی اعداد لنز دوربین : اعداد روی لنز گاهی برای مبتدیان که تلاش در فهمیدن انها زرا می کگند داند باعث بهخ وجود امدن مشکل می شود. با خواندن این مقاله درک این اعداد برای شما راحت تر شده و بهتر می توانید ازین دانش برای بهره بردن هر چه بیشتر از دوربینتان استفاده کنید پس با دی جی 24 همراه باشید. قدرت و کیفیت لنزها به عوامل متعددی بسته است یکی از انها فاصله کانونی است. یکی از اعداد روی لنز دوربین عدد فاصله کانونیست.
اعداد روی لنز دوربین چیست
اعداد روی لنز دوربین : فاصله کانونی از فاصله مرکز اپتیکی لنز از مرکز کانونی آن به میلی متر که در شرایطی که کیس مد نظر در فاصله بی نهایت و در وضعیت فوکوس شده باشد بر روی حسگر یا فیلم قرار می گیرد .با توجه به انعکاس قسمتی از منظره روی حسر توسط لنز،و با توجه به زاویه دیدی که از لنز به منظره داریم، می توان میدان دید را افقی یا عمودی اندازه گرفت.
حسگر یا فیلمهای بزرگ تر زاویه دید واید تری دارند و قسمت بخش بزرگتری از منظره را به ثبت می رسانند. یک زاویه دید با فاصله کانونی معلوم ،معمولا با توجه به عکاسی با فیلم 35 میلیمتری مشحص می گردد چونکه این فرمت در مقایسه با بقیه فرمت ها روال بیشتری دارد

لنز های LEICA


لیکا شرکت بسیار با سابقه در ساخت دوربین و لنز دوربین عکاسی و میکروسکوپ و... که از سال 1914 توسط ارنست لیتز پایه گزاری شد و تا به امروز به ساخت محصولات خود ادامه داده است دی جی 24 جالب است بدانید که نام این کمپانی معتبر ترکیبی از فامیلی لیتز و کلمه Camera است LEICA. اولین دوربین رسمی این شرکت به نام LEICA 1  در زمان خود انقلابی کرد و توانست به فروش قابل توجهی در سال 1925 برای کمپانی دست پیدا کند.

لنز های LEICA

 تاریخچه لنز های LEICA

 این کمپانی لنزی نمی ساخت و از لنز ها زایس برای دوربین هی خود به کار می برد اما چون خصوصا در نمونه اولیه دوربین شرکت لنز زایس با آن مطابقت نداشت و به طور نا درستی ان را کاور می کرد بارناک یکی از مهندسین کمپانی مجبور به ساخت اولین نمونه لنز شرکت به نام Leitz Mikro-Summar شد اما حتی این لنز نیز نتوانست به میزان مطلوبی از کیفیت دست پیدا کند زیرا کاملا فیت نبود.....

بهترین روش برای تعویض لنز دوربین

یکی از بهترین خصوصیت های دوربین های DSLR قابلیت تعویض لنز دوربین است ولی برای این که بتوانید بدون اسیب زدن به لنز و یا قسمت های درونی دوربین لنز را تعویض کنید باید نکاتی را مد نظر بگید که هر عکاسی باید بداند. در ادامه این مطلب شیوه دست تعویض لنز را به صورت قدم به قدم به شما یاد خواهیم داد.

دی جی 24 : در محیط های پر از گرد و غبار این کار را انجام ندهید. بهتر است در مکان های سربسته و یا اگر هم که در طبیعت هستید چادر یا هر مکان سرپوشیده دیگری این کار را انجام دهید، تا باد خاک و غبار را وارد دوربین نکند و به حسگر دوربین اسیبی نرسد. 

دوربین خود را به پشت بر روی سطحی لطیف بگزارید برای این که از LCD دوربین مراقبت کنید و با هر دو دست بتوانید لنز دوربین را عوض کنید. لنزی که قصد نصب ان را دارید را نزدیک به دوربین بگذارید تا از بازه زمانی باز بودن دریچه لنز دوربین را کاهش دهید و از امکان ورود خاک و غبار به درون دوربین جلوگیری کنید.

هود لنز

 هود لنز قطعه ای است پلاستیکی که جلوی لنز نصب شده و از flare جلوگیری می کند. فلیر به  حلقه هایی که با شکست مستقیم نور در تصویر به وجود کی ایند می گوینمد که حتی احتال دارد به عکس آسیب برسانند. هود به همراه لنز دوربین عکاسی به شما داده می شود اما اگر احیانا گم شد می توانید انرا به راحتی تهیه کنید.

از این گجت برای جلوگیری از رفلکت مستقیم نور خورشید استفاده می شود در واقع برای جلوگیری از پدیده فلیر.

 دی جی 24 هودی لنز پرایم از جنبه شکلی مثل لوله است و انتهای بزرگی دارد. هودی لنز زوم در قسمت انتهایی کمی منحنی است. این منحنی‌ها در حقیقت برش هایی هستند که به بازه زوم لنز بستگی دارند و به گونه ای طراحی می شوند تا لبه هایشان در تصویر نمایان نشود. هودی های لوله ای مختص لنز های پرایم اسن و برای لنز های زوم تنها از هود گلبرگی یا منحنی شکل استفاده می شود.

هودی لنز چه تاثیری دارد

با بلوکه کردن نوری که مستقیم به لنز می تابد باعث کاهش رفلکس نور نسبت به زاویه اپتیکال می شود. این نور مستقیم هرگز برای حسگر دوربین چیز خوبی نمی باشد. و سبب ایجاد اشکالی دایره ای یا هشت ضلعی رنگی روی عکس می شود. تابش مستقیم نور به لنز سبب پراکندگی رنگ می شود.

فوکوس دستی لنز

زمانی که از فوکوس دستی استفاده می کنید قابلیت فوکوس خودکار تقریبا ار فعالیت می افتد. یعنی که برای فوکوس شما باید حلقه فوکوس را با دست بچرخانید. هر چند در دوربین های دیجیتال جدید مرز بین فوکوس دستی و اتوفوکوس لنز دوربین تقریبا از بین رفته است.

برای نمونه در برخی از دوربین‌ ها هنگامی که دستی روی کیس فوکوس می‌کنید، موتور فوکوس خودکار نیز درگیر تغییر دادن مکان عدسی‌ ها می‌شود و عدسی یا تعدادی از عدسی‌ هایی را که باید روی سوژه فوکوس کنند را جابه جا می کند.


فوکوس پیکینگ


بعضی از لنز دوربین‌ عکاسی ها هم حتی هنگامی که در حال به کار گیری فوکوس دستی می باشید، قادر هتسند که به واسطه چشمی دوربین ناحیه مورد فوکوس را نشان دهند. این ویژگی کار امد معادلی در زبان فارسی ندارد و ر زبان انگلیسی به فوکوس پیکینگ معروف شده است، بیشتر افرادی که کار های فیلمی می کنند این ویژگی را کارامد می دانند.