digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

لنز سونی برای عکاسی پرتره

در پرتره و هر سبک دیگری از عکاسی عکاس باید بداند که چطور باید احساسات و عواطف سوژه را در عکس نشان دهد و آن تصویر بیان گر ویژگی های کارکتری آن سوژه باشد. در این باره نورپردازی و نوع دوربین و لنز بسیار اهمیت پیدا می کنند. در ادامه می خواهیم برخی از لنز دوربین های سونی که مناسب این کار هستند را به شما معرفی کنیم.


بهریتن لنز های سونی برای پرتره 


اولین نمونه ای که به شما معرفی خواهمی کرد لنز سونی  FE 85mm f/1.8 می باشد. این لنر سازگار با سنسور های فول فریم و با اپرچر سریع 1.8 شارپنس بالایی دارد و فوکوس خودکار سریعی دارد. این لنز برای هر دو نوع دروبین فول فریم و کراپ سنسور سازگاری دارد و المنت های ویژه درون آن کیفیت کلی قابل قبولی به عکس ها می دهند.


گزینه بعدی ما لنز دوربین سونی FE 70-200mm f/2.8 GM می باشد. اما این محصول کمی برای افرادی که می خواهند تازه این کار را شروع کنند گران است. اما رد کل با اپرچر 2.8 نور خوبی را به سنسور می رساند و فاصله کانونی آن به کاربر اجازه می دهد در سبک های مختلفی از عکاسی به غیر از پرتره کار کند. 


لنز Sony FE 50mm F/1.8 احتملا در این رنج قیمت بهترین لنز نرمالی است که می توان پیدا کرد. این لنز دارای اپرچر 1.8 بوده و تصاویری شارپی را می گیرد. عدسی های درون این لنز اعوجاج را حذف می کند و در کل با قیمتی مقرو به صرفه می توایند لنزی نرمال برای شروع عکاسی خریداری کنید که در پرتره گرافی بسیار موثر است. 


لنز دوربین Sony FE 24-70mm f/2.8 GM یکی از نمونه های استثنایی وسنی است و با تکنولوژی های اپتیکالی پیشرفته و فاصله کانونی واید تا تله فوتوی کوتاه هم برای مبتدی ها و هم برای عکاسان فوق حرفه ای توصیه می شود. این لنز دوربین سونی بدون شک تا به حال یکی از خاص ترین مدل هایی بوده که این بنرد ساخته است.


اخرین مدلی که برای شما در نظر گرفته ایم لنز دوربین سونی Zeiss 35mm f1.4 است که با سنسور های فول فریم سازگاری دارد. این محصول از دید اعوجاج و حذف کردن فلیر و شبح وارگی بدون شک در سدته 5 لنز برتر دنیا قرار می گیرد. فاصله کانونی 35 میلیمتری  برای پرتره هایی که می خواهید بکگراند وسیعی هم داشته باشند ایده ال است. 

بهترین دوربین پاناسونیک

مشخصا پاناسونیک نسبت به رقبای سنتی خودش در زمینه سخت دوربین راه متفاوتی را در پیش گرفته است در چند سال اخیر شاهد تولید دوربیتهای با سایر بسیار کوچک و سبک از این کمپانی بودیم و به خوبی توانست طرفداران و مشتریان خودش را راضی نگاه دارد. دیگر اینکه این شرکت باتولید دوربینهای سنسور بزرگ و فول فریم نیز حرفه ای ها را هم بر طرف کرده است.

در ادامه مطلب برترین دوربین های عکاسی پاناسونیک را در سال 2019 را معرفی خواهیم کرد. دوربین هایی که هم برای شروع عکاسی به عنوان فردی مبتدی و هم برای حرفه ای ها امکانات فراوانی را برای کسب بهترین نتیجه ارائه می دهند.

برترین مصحولات پاناسونیک سری G

Panasonic Lumix G80

. دوربین Panasonic Lumix G80 محصولی است برای همه . بدنه ای مشابه دیجیتال slr دارد کاملا ارگونومیک و خوش دست است. سنسور 16 مگاپیسکلی صفحه نمایش 3 اینچی،دهانه میکرو چهارم سوم و فیلمبرداری 4K دارد.

دوربین کامپکت پاناسونیک Lumix GX9

سیستم این محصول درست مانند نسخه قبلی است اما تنها تفاوت سنسور 20 مگاپیکسلی است و اسنکه بدنه دوربین بسیار کوچکتر است.

دوربین عکاسی PANASONIC Lumix GH5

این دوربین استثنایی هنوز هم انتخاب خیلی ها برای شروع عکاسی است. صفحه نتمایش 3.2 اینچی لمسی، سنسور 20.3 MP و از نوع میکرو چهار سوم را دارد. در هر دو زمینه فیلم و عکس هم درست مانند دو مدل قبلی بسیار ایده ال عمل می کند.

دوربین های کوچک پاناسونیک

Lumix DMC-LX15

بدون شک جزو بهترین گزینه ها برای شروع عکاسی به شمار می آید حشگر تایپ یک دارد، سنسور 20 مگاپیکسلی است. لنزی با فاصله کانونی پرکاربرد 24 تا 72 میلیمرتی دارد و با کیفیت 4K فیلم می گیرد.

بهترین دوربین های سنسور 35 میلیمتری پاناسونیک

دوربین عکاسی  Lumix S1R هنور هم یک دوربین بدون آینه با سنسور فول فریم است که بیشترین رزولوشن را دارد. سنسور 35 میلیمتری و 47 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی و ویو فایندر 5,760k  سازگار با لنز های مانت L می باشد. عکاسی پی در پی با سرعت 9 فریم برثانیه داشته و اتوفوکوسی بی نظیر با کمترین در صد خطا را دارد به راستی که مخصوص حرفه ها طراحی شده است.

پاناسونیک Lumix S1

کمی از مدل اول ارزان تر است و سسنسور 24 مگاپیکسلی دارد. این مدل هم با لنز های ال سازگار است و عکاسی پشت سر هم را با سرعت 9 فریم بر ثانیه انجام می دهد. از دیگر خصوصیات مثبت در این نمونه بازه ایزو آن بوده که با گسنردگی بالا دوربین را برای عکاسی در مکان ها و محیط های مختلف با میزان نور خیلی کم و یا زیاد مناسب می کند. در کنار عکاسی ویژگی های فیلم برداری نیز تحسین بر انگیز بوده و برای همه عکاسان مناسب است.

مقایسه کانن و نیکون

کانن یا نیکون کدام بهتر است ؟ سوالی بی جواب که چند دهه است ذهن افرادی که حتی عکاس نیستند ره به خود مشغول کرده است. اما در جامعه عکاسان هنگامی که این پرسش بی میان می آید منظور دوربین های دیجیتال slr این دو برند است نه دوربین های کامپکت و معمولی که بیشتر برای استافده روزمره به کار گرفته می شوند.

برای قضاوت عادلانه بین این دو باید کاملا با دیدی آبجکتیو و بی طرفانه به موضوع نگاه کرد اما در همین ابتدا بادی گفت که در کل هنوز هم جوابی قانع کننده برای این سوال وجود ندارد و با مقایسه برخی ویژگی ها تنها می توان تشخیص داد که کدام دوربین برای چه کاربری مناسب است.

سازگاری نیکون در مقابل کانن

اینکه بسیاری از لوازم جانبی مختلف که حتی تولید این دو شرکت نیستند با دوربین هایشان سازگار است نوعی برتری نسبت به سایر رقبا است. اما آیا تفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؟

اول اینکه سری  EOS سی سال است که تولید می شود و مانت اف نیکون هم 6 دهه عمر دارد و به راحتی می توانید قدیمی ترین لنز هر کدام را انختب و به کار بگیرید. مهم ترین نکته در این میان داشتن اتوفوکوس در تمام لنز های کانن بوده در صورتی که تنها در سری af-s نیکون اتوفوکوس دیده می شود. بنابرین اگر فوکوس خودکار میخواهید نیکون کمی گزینه های محدود تری دارد.

در کنار این هم نیکون سیستم فوکوس اتوماتیک را از دوربین های مبتدی خود حذف کد و اکنون مدل های D40, D40X, D60, D3000, D3100, D5000 و D5100 فاقد این سیستم هستند. اما کانن این موتور را در تمام لنز هایش قرار داده است و در بدنه دوربین ها خبری از موتور فوکوس نیست.

این گونه به نظر می رسد که نبرد اتوفوکوس را کانن برنده شده است.

عملکرد نیکون و کانن

دوباره باید یگوییم که مقایسه این دو بر حسب عملکرد امری بیهوده است چرا که هر دو کیفیت بالای خود را به همگان ثابت کرده اند. اما در این زمینه جزئیات تعیین کننده در دو برند تفاوت دارند که بهتر است عنوان شوند. مثلا کانن در رابط کاربری و منو بهتر است و نیکون نویز و صدا را به خوبی از بین می برد و منو بسیار ضعیفی دارد. وایت بالانس در نیکون بسیار بهتر از کانن است.

در سال های گذشته کانن فرمانرای بلامنازع در حوزه فیلمبرداری بود اما نیکون توانست حد اقل در دوربین های بدون آینه از آن سبقت بگیرد. همچنین کانن اگر بخواهد فیلمبرداری را بهتر کند به خط تولید دوربین های مخصوصش صدمه می زند اما نیکون تمرکز بهتری را روی این قضیه دارد.

طراحی بدنه دوربین های کانن و نیکون

بدنه دو دوربین تفاوت های عمده ای دارد و می توان گفت که این دو برند تنها در این ویژگی بسیار نحصر به فرد کار کرده اند. دکمه ها هر کدام در مکانی کاملا متفاوت نصب شده اند و در هنگام خرید باید با هر دو نمونه کار کنید تا مدل بهتر را انتخاب کنید. این موضوعی مهم است چرا که اگر پس از خرید کالا و پس از کار کردن با آن بخواهید برند را عوض کنید با مشکلات بسیاری رو به رو می شوید.

مشصخا می توان گفت گه بهتر بودن کانن یا نیکون به طور کامل بسته به تجربه شخصی کاربر داشته و هنوز هم هیچ کدام از برند ها از دیگری سبقتی نگرفته است.

لنز عکاسی طبیعت

هنگام خرید لنز برای عکاسی در طبیعت سه گزینه وجود دارد یکی لنز های تله فوتو، یکی لنز هایی با رنج فاصله کانونی کوتاه تر و سوم لنز های پرایم هستند. هر کدام از این ها مزایا و معابی خودش را دارد. تقریبا همه بر این باورند که خرید لنز های گران قیمت حرفه ای که کیفیت را در تمان بازه زوم و اپرچر به خوبی حفظ می کند بهتر از لنز های ارزان است. اما نکته قابل توجه در این جا این است که بسیاری از عکاسان طبیعت و منظره تصاویر خود را با اپرچر ƒ/16 و در اخرین زوم ممکن انجام می دهند.

در میان فواصل کانونی مختلف سوپر واید کاربرد بیشتری دارد. اما این به این معنا نسیت که لنز های نرمال و یا تله فوتو کوتاه قادر به ثبت تصاویر زیبا نیستند بلکه در برخی مواقع حتی تصاویری بهتری هم می گیرند. بنابراین انتخاب یک لنز سوپر زوم هوشمندانه است چرا که از واید تا تله فوتو را ساپورت می کند .

استفاده از این لنز ها سوای از هزینه کمتر باعث محافظت بیشتر از سنسور در مقابل گرد و خاک می شود چرا که کاربر نیازی به تویض آن ندارد و در ضمن تنها با یک چرشخ دست فاصله کانونی را هر طور که بخواهد تنظیم می کند.

در مورد اپرچر هم که بیشتر با ƒ/11-ƒ/16 عکاسی خواهید کرد تا عمق میدان بال و تصاویر شرپی را از بکگراند و فورگراند دشاته باشید پس به سرعت شارت هم آن چنان نیازی نخواهید داشت. از طرفی بسیار از لنز های سوپر زوم از واید تا تله فوتو دارای اعوجاج بیشتری هستند ما باز هم این برای برخی از کاربران دراین رشته اهمیت زیادی ندارد. در کل باید لنز را قبل از خریداری با دوربین خود تست کنید تا ببینید چطور عمل می کند.


در قابل یک لنز پرایم با کیفیت در فاصله کانونی خودش از یک تله فوتو که فاصله را دارد پیشی می گیرد. چرا که این لنز ها به طور اختصاصی برای یک فاصله ساخته شده اند. این لنز ها المنت های کمتر و در نتیجه وزن سبکتری دارند. در اخر سرعت شاتر بیشتر و کوچکتر بودنشان آن ها را برای عکاسانی که مسافرت بیشتری می روند مناسب می کند.

با این اوصاف لنز هایی که شاید برای شما بهترین لنز برای عکاسی طبیعت باشند را در زیر آورده ایم:

Sigma 18-250mm ƒ/3.5-6.3 DC OS Macro

Nikon AF-S 70-200mm ƒ/2.8G ED VR II

Canon EF 16-35mm ƒ/2.8L II USM

Nikon AF-S 14-24mm ƒ/2.8G ED

Sony DT 18-250mm ƒ/3.5-6.3

Nikon AF-S 18-200mm ƒ/3.5-5.6G ED VR II

Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD

Canon EF 400mm ƒ/2.8L IS II USM

Canon EF 70-200mm ƒ/2.8L IS USM