digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

digi24

عرضه کننده انواع دوربین های دیجیتال و تجهیزات جانبی د ربهترین کیفیت

دانشجویان رشته عکاسی چه دوربینی بخرند؟

دانشجویان رشته عکاسی همیشه این سوال را دارند که چه دوربین و یا لنزی را خریداری کنند و این امری طبیعی است چرا که تجربه ای در ای زمینه ندارند و می خواهند با بودجه ای مشخص دوربینی مناسب را خریداری نمایند  در ادامه برخی از دوربین هایی که برای تازه کاران و آماتور ها مناسب است را معرفی می کنیم.

کانن ۸۰D 

شاید فکر کنید که این دوربین کمی قدیمی است اما شک به دلتان راه ندهید چرا که با مشاهده ویژگی هایی نظیر سنسور و .... متوجه خواهید شد که این دوربین برای شروع عکاسی بسیار مناسب و ایده آل است.

نیکون D3500

به شخصه تجربه کار با این محصول نیکون را داشته ام و می توانم بگویم که این دوربین برای کار های حرفه ای و سطح بالا هم مناسب است. خوش دتسی و بدنه ارگونومیک از بارز ترین مشخصاتی است که دارد.

سونی آلفا a6400

نمی توان دوربین های وسنی و پیشرفتی که در چندسال اخیر داشته اند را نادیده گرفت و در این راهنما قرار نداد. این دوربین کراپ سنسور هم می تواند همراه خوبی در مسیر پر پیچ و خم عکاسی شما باشد.

مدل دیگر  نیکون D7500 است که هم برای مبتدی ها و هم حرفه ای ها ساخته شده است و می تواند انتخابی مناسب برای هر کسی باشد.

برای مشاهده انواع دوربین عکاسی به این بخش مراجعه کنید.

لنز های سونی برای پرتره

عکاسانی که پرترهای زیبایی را می گیرند می دانند که چطور باید عواطف یک کارکتر را در قاب نشان دهند. بسیاری از کرابران حرفه ای لنز دوربین سونی برای  پرتره گرافی استافده می کنند.

سونی در سال های اخیر به خاطر استفاده از تکنولوژی هایی .واقعا منحصر به فرد توانسته طرفداران زیادی را در میان هنرمندان فعال این عرصه به دست بیاورد. در این مطلب می خواهیم چند نمونه از لنز های این برند را که برای پرتره گرافی بسیار ایده آل هستند معرفی کنیم.

لنز سونی  FE 85mm f/1.8 اولین نمونه ای است که می خواهیم آن را معرفی کنیم.
فاصله کانونی 85 میلیمتری خود تنها  یکی از محبوب ترین ها برای پرتره گرافی است. این لنز با بهره مندی از عدسی های بسیار با کیفیت تصویر را با جزئیات دقیقی نشان می دهد این عدسی ها همچنین باعث از بین رفتن اعوجاج های مختلف و باعث افزایش شفافیت  و شارپنس تصویر می شود.

اما اگر می خواهید که به فاصله کانونی فیکس شده اتکا نکنید و همچننی اختیارتان برای عکاسی در موقعیت های مختلف بیشتر باشد.  FE 70-200mm f/2.8 GM  انتخابی هوشمندانه خواهد بود.
المنت های ویژه اپتکیالی که در آن نصب شده اند که تاثیر بسیار زیادی در نبود عوجاج و خطا های نوری دارند و پدیده های فلیر و گوستنیگ و فلیر هم به خطر مواد پوششی سطح عدسی ها از بین رفته اند. در اخر سیستم لرزشگیر دارد که شارپنس را بالا می برد این لنز برای حرفه ای ها و مبتدی ها مناسب است.

نمی شود راجع به پرتره گرافی سخن گفت از لنز های 50 میلیمتری حرفی نزد این لنز ها زاویه دیدی شبیه به چشمان انسان دارند و واقعا محبوب ترین فاصله کانونی هستند.Sony FE 50mm F/1.8 نیز محصولی از سونی است که هم سایز کوچک و هم وزن کمی دارد این لنز با بهره مندی از فناوری های لازم عکاسی چهره یکی از برترین های حاضر ر بازار می باشد. در ضمن عاشقان بوکه می توانند با این محصل پس زمینه را به خوبی مات کنند.

به شخصه معتقدم که پس از لنز های 50 میلیمتری لنز هایی با فاصله کانونی 24 تا 70 میلیمتر هستند که رتب دوم  محبوبیت را به خود اختصاص می دهند. این لنز ها از بازه واید تا تله فوتو کوتاه را ساپورت می کنند. Sony FE 24-70mm f/2.8 GM به شما این امکان را می دهد که از موقعیت ها و وسوژه های مختلفی عکساسی کنید. از طبیعت گرفته تا  عروسی و حیات وحش و.... را در قاب خود ثبت کنید.

اگر تا به حال لنز های سونی زایس را در دست گرفته باشید می دایند که بسیار منحصر به فرد ساخته ده اند. این لنز ها به صورت مشترک توسط دو غول بزرگ تکنولوژی در جهان تولید دشه اند و Zeiss 35mm f1.4 با فاصله کانونی 35 میلیمتری را می تواند در میان سایر به عنوان مناسب ترین برای عکاسی پرتره در نظر گرفت. این محصول سونی بسیار سریع= بوده و نور زیادی را به سنسور می رساند. بنابر این برای عکاسی در تاریکی ایده آل است. شارپنس تصاویر نیز به خاطر دشاتن فناوری لرزشگیر افزاش یافته است.

چیز هایی که از عکاسی در طبیعت با لنز اولترا واید فهمیدم

هنرمندانی که رد طبیعت و حیات وحش و اغلب در مسافرت اقدام به عکاسی می کنند ترجیح می دهند که یک لنز واید زوم را در کیف خود حمل کنند تا اینکه چند لنز را با خودشان حمل کنند. جاناتان مارتین عکاس معروف طبیعت چند وقت پیش با لنز Canon EF 16-35mm f/4 L به سفری رفته بود و دلیل او برای انتخاب این لنز به جای یک لنز واید تله فوتو این بود که با نگاه کردن به عکاس هایی که از قبل با لنز دوربین کانن EF 24-105mm گرفته بود متوجه شد بیشتر تصاویر خوب و بی نقصش در این فاصله کانونی گرفته شده اند.


اولین نکته ای که او اشاره می کند این است که از فیلتر پلاریزه استفاده نکنیم. خصوصا با این لنز که در ادامه کار ویرایش و ادیت را سخت تر و بیشتر می کند. 

دوم  اینکه هر گز سعی نکیند با لنز های واید و سوپر واید عکس پاناروما بگیرید چون میزان بالای اعوجاج کیفیت تصویر را کم کرده و حتی بعد از ادیت کدرن هم تصویر به خوبی در نمی آید. ترکیب بندی را برای انیگونه لنز ها فراموش کنید. بدانید که اگر تصویر شما هر سه فاکتور بکگراند و مید گراند و فور گراند را ندارد باید زاویه خود را عوض کنید.

یادتان باشد که اب این فاصله کانونی و یا هر فاصله دیگری شما هر گز به سوژه ها به اندازه کافی نزدیک نیستید. برای به دست آوردن زاویه مناسب جا به جا شوید. حتی اگر آن جا به جایی زاویه خوبی که دارید را از بین ببرد.

هنگامی که در طبیعت هستید به هنگام غروب و یا طلوع صحنه های زیبایی که خورشید می سازد را از دست ندهید اما برای گرفتن تصویر از نور خورشید هر گز به داخل ویو فایندر نگاه نکنید.

در اخر هم مییدان دید خود و لنزتان را وسیع کنید تا امکان ادیت کردنراحت تری دشاته باشید.

عکاسی در محیط تاریک بدون فلاش

همیشه دیده ایم که برخی از عکاسان قادرند در محیط هایی با نور کم تصاویر خیره کننده ای را بیگرند و حتما این کار را قبلا خودمان انجام داده ایم. عکاسی ثبت نور است و وقتی نور به اندازه کافی نباشد تصویری تار را خواهیم داشت که ابدا در حد یک تصویر معمولی هم نیست. برای از بین بردن این مشکلات راحت ترنی کار خرید تجهیزات گران قیمتی است که به مشا کمک خواهند کر اما اگر بودجه لازم را برای اینکار ندارید این سه نکته را برای بهتر شده کارتان حنما انجام دهید.

1 لنز های متفاوت را بشناسید.

در میان انواع لنز این لنز پرایم است که به خوبین نور را به سنسور می رساند و هر عکاسی این را می داند. اما لنز های فیک هم مکشلات خود را دارند که در اینجا اشاره به آن ها نمی  گنجد. برای اینکه با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنید لنز های زوم را خریداری کنید که طبیعتا گران تر خواهند بود.

2 از همیان ابتدای شروع کار با یک دوربین عکاسی مبتدی یاد بگیرید که چگونه به صورت دستی تنظیمات سرعت شاتر دیافراگمو ایزو را وارد کنید و با توجه به شرایط خود از آن ها بهره ببرید. عکسی که در محیط تاریک با دیافرگم و ایزو خوب و لنز مناسبی به ثبت برسد بسیار عالی به نظر خواهد رسید  و در این شک نکنید. همانطور که گفتمی دیافراگم در این موقعیت ها سریع بوده و دهانه باز تری دراد این سرعت بالا باعث می شود اتوفوکوس خطای بیشتری داشته باشد بنابراین سعی کنید همیشه  فوکوس را به صورت دستی استفاده کنید. 

3 به سوژه ها نزدیک شوید. این کار باعث افزایش شارپنس رد تصویر می شود چرا که هر چه سوژه از شما دورتر باشد لرزش دست نیز بیشتر خواهد بود اگر دقت کنید تا به حال دیده اید که رد کنفرانس های ورزشی عکاسان به ورزشکاران خیلی نزدیک می شوند. حتما از سوژه هایتان درخوسات کنید که جا به جا شوند خصوصا وقتی که می بینید نقطه ای در محل است که نور پردازی و زاوی دید بهتری دارد. و در آخر فراموش نکنید که از عکاسی پشت سر هم استفاده کنید. برای خواندن مطالب جذاب و آموزشی در مورد عکاسی به دی جی 24 سر بزنید.